وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل جعل در اصفهان: شماره تلفن وکیل جعل اصفهان-۳۶۶۰۵۰۹۸

وکیل جعل در اصفهان: شماره تلفن وکیل جعل اصفهان-۳۶۶۰۵۰۹۸

وکیل جعل در اصفهان-مجازات جرم جعل چیست؟

مدت زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

مشاوره فوری با بهترین وکیل جعل در اصفهان

حامد امیری وکیل جعل در اصفهان یکی از بهترین وکلای پایه یک دادگستری در استان اصفهان میباشد. که با بیش از یک دهه سابقه درخشان حقوقی و کیفری. وکیل حامد امیری آماده ارائه خدمات وکالتی و مشاوره‌های فوق تخصصی و راهنمای حقوقی شما در امور حقوقی و کیفری مانند: اتهام در برنامه ساخت گواهی پزشکی جعلی، اتهام برنامه ساخت کارت پایان خدمت جعلی «جعل اسناد دولتی» آماده مشاوره و راهنمایی در این زمینه های میباشد جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دکمه نوبت مشاوره حضوری و غیر حضوری

جعل چیست و انواع آن

وکیل جعل در اصفهان: جعل در لغت به معنای تزویر و وضع است. و به کسی که اقدام به تزویر و تقلب می‌کند جاعل گفته می‌شود.

  • جعل اسناد دولتی
  • جعل مدارک‌های تحصیلی
  • جعل کارت پایان خدمت

⬅تعریف جعل

ماده 523 قانون مجازات اسلامی بیان می‌کند:

جعل و تزویر عبارت است از ساخت سند یا نوشته یا ساخت مهر یا امضای افراد، خراشیدن «به معنای از بین بردن جزئی از کلمه» یا تراشیدن «به معنای از بین بردن تمام کلمه» یا قلم بردن «تغییردادن و تبدیل حرف‌ها و کلمه‌ها»

الحاق «اضافه کردن یک نوشته یا حرف در سند» یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ واقعی «مانند تغییر در تاریخ برگ چک» چسباندن دو نوشته متفاوت یا به کار بردن بدون اجازه صاحب آن و از این دست اعمال به نیت تقلب.

همچنین میتوانین مقاله درباره مراحل شکایت جرم جعل عنوان گونه‌های مختلف را مطالعه کنید.

⬅مصادیق دستکاری

وکیل جعل در اصفهان در ادامه بیان میکند: طبق مواد 524 تا 542 قانون مجازات اسلامی به مصادیق جرم جعل و مجازات‌هایی که برای آنها است، اشاره دارد. که ما در اینجا به اختصار به بیان برخی از آنها می‌پردازیم:

فردی که مهر یا دست خط مقام معظم رهبری یا روسای سه قوه را به اعتبار مقام ایشان جعل کند. از سه سال تا پانزده سال به حبس محکوم می‌شود. یا اگر فردی مدارک فارغ التحصیلی یا اشتغال به تحصیل و یا سایر مدارک دانشگاهی و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی را جعل کند و یا با علم جعلی بودن، آنها را مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران خسارت، به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.

وکیل جعل در اصفهان: شماره تلفن وکیل جعل اصفهان-۳۶۶۰۵۰۹۸

دکمه هماهنگی مشاوره فوری

مجازات جعل اسناد دولتی

اگر کسی که این عمل را انجام می‌دهد از کارکنان وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها و موسسات دولت و شهرداری‌ها باشد. به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد.

اگر فردی از کارمندان دولتی در اجرای وظایف خود در احکام و تقریرات و نوشته‌ها و اسناد و سجلات و دفاتر و غیر آنها از نوشته‌ها و اوراق رسمی تزویر کند. علاوه برجبران خسارات وارده و مجازات‌های اداری به یک تا پنج سال حبس یا به پرداخت شش تا سی میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌گردد.

حال اگر فردی کارمند دولتی نباشد و یکی از جرایم را انجام دهد علاوه بر جبران خسارات وارد از شش ماه تا سه سال یا سه تا هجده میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌گردد.

و یا اگر فردی شخصا و یا توسط فردی دیگر برای خود یا فرد دیگری از خدمت دولت یا نظام وظیفه عمومی یا برای ارائه به دادگاه گواهی پزشکی به نام پزشک جعل کند از شش ماه تا دوازده ماه حبس و یا به پرداخت سه تا شش میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

بخشی از جعل اسناد دولتی شامل مواردهای زیر می‌باشد:

  1. مجازات جعل پلاک خودرو در قانون
  2. مجازات جعل کارت پایان خدمت و فرار از سربازی
  3. مجازات جعل پاسپورت یا استفاده از پاس دیگران

مجازت جرم جعل چیست

در آزمون‌ها اعم از کنکور سراسری ورودی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، مراکز تربیت معلم و یا امتحانات مدارس دبیرستانی و راهنمایی و هنرستان‌ها اگر فردی به جای داوطلب اصلی در جلسه امتحان شرکت کند. بستگی به مورد تخلف، هم داوطلب اصلی و هم شخصی که به جای او در آزمون شرکت کرده علاوه بر مجازات‌های اداری و انتظامی به پرداخت دویست هزار ریال تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌گردد.

تشخیص رسمی سند به چه صورت هست؟

اما دادگاه و مراجع قضایی چگونه اصالت سند و جعلی بودن آن را تشخیص می‌دهد؟

اسناد از مهمترین دلایل اثبات دعوی در امور حقوقی است. برای درک بهتر در ابتدا تعریفی از سند بیان می‌کنیم. سند شامل هر نوع نوشته ای است که در مقام دفاع یا دعوی قابل استناد باشد. اسناد به دو دسته عادی و رسمی طبقه بندی می‌گردند.

به عنوان مثال اسنادی که در ادارات ثبت اسناد یا دفاتر رسمی منطبق با مقررات قانونی تنظیم، از اسناد رسمی‌اند. اسناد عادی هم می‌توانند در دو مورد ارزش اسناد رسمی را داشته باشند. اول اینکه فردی که سند علیه او اقامه شد باشد، صدور آن از منتسب الیه را تصدیق کند و دوم اینکه برای دادگاه محرز شود که فردی که سند را تکذیب کرده، در واقع مهر یا امضا کرده است.

حال اگر فردی ادعایی مبنی بر جعلی بودن یک سند دارد باید برای شروع رسیدگی دادگاه اصول اسناد را ارائه دهد و قرار رسیدگی صادر شود. این امر با مشاوره از وکیل جعل در اصفهان قابل پیگیری است.

هماهنگی مشاوره فوری وکیل حامد امیری کلیک کنید

در ادامه این مبحث که در مقاله قبل بیان شده بود درباره جرم جعل و استفاده از سند معجول توضیح داده بودیم

راه‌های تشخیص جعل بودن اسناد:

به گفت وکیل جعل در اصفهان: حال دادگاه رسیدگی برای تشخیص اصالت سند را آغاز می‌کند. راه‌های آن در قانون آیین دادرسی مدنی به صورت زیر است:

اولین راه تطبیق موارد سند با اسناد و ادله دیگر است. که جهت مشخص شدن اصالت یا جعل بودن سند، اسناد یا ادله دیگری مورد توجه قرار می‌گیرد که مفاد سند محل اختلاف را مورد بررسی قرار دهد.

به این ترتیب که مرجع قضایی می‌تواند عدم تعارض را با اسناد دیگری که آن را تایید می‌کند. مطابقت داده و نیز شکل امضای ذیل سند را با سند مورد تعرض انطباق دهد

راه دوم بررسی‌ها تحقیق از گواهان و مطلعان تنظیم سند یا مطلعان ذیل سند است که در این حالت مرجع قضایی شکل امضا یا مهر سند و تطابق آن با امضا و مهر منتسب‌الیه را مورد توجه قرار نمی‌دهد. بلکه این مورد را بررسی می‌کند که آیا گواهان شاهد و ناظر بر تنظیم سند و امضا یا مهر توسط منتسب‌الیه بوده‌اند یا خیر.

سومین راه ارجاع امر به کارشناسی است که دادگاه مکلف است. در صورت ضرورت با دقت در سند، تطبیق خط، امضا، اثر انگشت یا هر سند را به کار‌شناس رسمی دادگستری یا اداره تشخیص هویت آگاهی که مورد وثوق دادگاه باشد، ارجاع دهد. اگر نظر کارشناسی با شواهد و اوضاع معلوم مورد کارشناسی تطابق نداشته باشد دادگاه می‌تواند با دلایل خود نظر کارشناسی را نادیده بگیرد.

برگزاری جلسه مشاوره با بهترین وکیل جعل در اصفهان به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. برای اخذ نوبت مشاوره با شماره 09392359977 تماس بگیرید.

مشاوره انلاین با وکیل متخصص جعل در استان اصفهان:

دفتر وکالت حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی ملک و املاک، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی می‌باشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

2 نظرات

  • ناشناس
    پاسخ 13 آذر 1402 در 11:08 بعد از ظهر

    چه نوع اسنادی معمولاً با پرونده های جعل همراه است؟

پیام بگذارید