وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی | حامد امیری > مقالات حقوقی  > وکیل رابطه نامشروع در اصفهان: وکالت پرونده رابطه نامشروع

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان: وکالت پرونده رابطه نامشروع

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان-نقش حقوقی وکیلان در مقابله با عواقب حقوقی رابطه‌های نامشروع

رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت چیست

وکیل رابطه نامشروع در اصفهان: تفاوت رابطه نامشروع با عمل منافی عفت؟! رابطه قانونی و شرعی بین یک زن و یک مرد می تواند بنیاد و اساس خانواده را تشکیل می دهد. برقراری رابطه نامشروع، یعنی رابطه ای که طرفین علقه زوجیت ندارند.و یا محرمیتی بین آن ها وجود ندارد باعث از بین رفتن بنیاد خانواده می شود.

طبق توضیحات وکیل رابطه نامشروع در اصفهان ، متاسفانه امروزه گسترش پیدا کردن مواردی چون روابط نامشروع و زنا که با شئونات کشورمان سازگار نیست. به دلیل تقلید از کشورهای غرب و به عبارتی غرب زدگی در حال افزایش می باشد.

عکس قیمت‌های مشاوره سایت وکیل حامد امیری

دکمه هماهنگی مشاوره فوری

ازآنجاکه این رفتارها و ناهنجاری‌ها بر خلاف قوانین کشور است، قانون‌گذار برای جلوگیری از گسترش فسادهای اجتماعی و فرهنگی و… قوانینی را وضع کرده است تا با افرادی که موجب ایجاد فساد و… می‌شوند با قاطعیت تمام برخورد شود.

رابطه‌ی نامشروع از آن جا که بر خلاف قوانین است عواقب و مجازات‌هایی را در پی دارد. جهت آشنایی با این قوانین می‌توانید از مشاوره با وکیل جرایم منافی عفت در اصفهان بهره‌مند شوید.

رابطه نامشروع و مجازات آن در قانون

وکیل جرایم منافی عفت اصفهان در کتاب قانون  مجازات اسلامی برای رابطه نامشروع این تعریف است؛ اگر زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت همچون هم‌بستری و…..د، هر کدام از آنها مطابق قانون به حداکثر ۹۹ ضربه شلاق محکوم خواهند شد. ولی اگر یک نفر از آنها با اکراه و یا حتی به‌زور مجبور به انجام این عمل ناشایست شد باشد مورد تعزیر قرار نخواهد گرفت.

در روابط نامشروع نیازی به وجود شاکی خصوصی نبوده و مرجع رسیدگی کننده یعنی (دادستان) می تواند دستور مجازات را بدون هرگونه شکایتی صادر نماید.

مجازات رابطه نامشروع و عمل منافی عفت

باید گفت  رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت بر خلاف زنا که جرم حدی می باشد ، جرم تعزیری محسوب می شوند.

طبق قانون مجازات اسلامی مجازات رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت شلاق تعزیری از 1 تا 99 ضربه است.

با توجه به این که مطابق رویه قضایی میزان مجازات این عمل نسبت به زشت و قبیح بودن آن ناچیز است ، علاوه بر شلاق امکان اعمال نیز وجود دارد که به تشخیص مرجع قضائی است.

بهترین وکیل اثبات رابطه نامشروع در اصفهان

انواع جرایم منافی عفت

جرایم منافی عفت عنوان عامی بود که شامل جرایم متعددی می گردد که از جمله آن ها می توان به جرایم زیر:

  1. جرایم منافی عفت مستلزم حد
  2. جرایم منافی عفت مستلزم تعزیر اشارت نمود.

ادله اثباتی جرایم حدی منافی عفت

طبق قانون مجازات اسلامی پنج نوع عمل منافی عفت مستلزم حد وجود دارد که عبارتند از ؛ زنا ، لواط ، مساحقه ، قوادی و قذف که هر کدام ازاین ها ادله اثبات خاص خود را دارند .

انواع ادله شامل شهادت شهود ، علم قاضی و اقرار می باشد . برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل جرایم منافی عفت در اصفهان از رزرو نوبت در سامانه رزرو نوبت مشاوره حقوقی در سایت اقدام نمایید.

تفاوت رابطه نامشروع با زنا چیست؟

بسیاری از افراد رابطه ی نامشروع را همان زنا می دانند، در صورتی که اینگونه نبوده و این دو مورد با یکدیگر تفاوت دارند.
رابطه نا مشروع عملی است دارای منافات با عفت و اخلاق مانند بوسیدن، مضاجعه و… که بین زن و مردی که هنوز ازدواج نکرداند می‌آیداساساً تماس فیزیکی ناقص غیر از زنا در شمول رابطه ی نامشروع است.

زنا عبارت است جماع مرد و زنی که علقه زوجیت بین آن ها نباشد و جماع با دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در قبن یا دبر زن محقق می شود.

مجازاتهای این دو مورد با یکدیگر تفاوتی اساسی دارند. که برای دفاع در این موارد بهترین کار کمک از وکیل متخصص در زمینه روابط نامشروع می باشد. وکیل با جمع آوری اطلاعات و صحبت با موکل به یاری در چهارچوب موازین قانونی می آید.

هماهنگی مشاوره فوری وکیل حامد امیری کلیک کنید

مجازات روابط نامشروع و زنا

در کتاب قانون برای روابط نامشروع و زنا مجازات های متفاوت است. چرا که تفاوت‌های بسیاری میان این دو عمل وجود دارد؛ در روابط نامشروع فردی که مرتکب این روابط باشد محکوم به تا ۹۹ ضربه شلاق می نماید.

ولی اگر این رابطه از روی اکراه انجام  شده باشد و اجباری در کار بوده باشد. در این صورت فردی که مَکره است . مورد مجازات قرار نمی‌گیرد و فقط فردی که اکراه کننده است و باعث اجباردر طرف مقابل است محکوم  به شلاق خواهد شد.
همچنین در کتاب قانون برای مجازات جرم زنا نیز مواردی که بسته به شرایطی که این جرم انجام و شخصی که این جرم را انجام داد است میزان مجازات تعیین می شود.

بعد از بررسی جرم بسته به شرایط  و اوضاع و احوال حتی در مواردی مجازات اعدام پیش بینی شده و همچنین ممکن است صد ضربه شلاق باشد.

«حقوق فرزندان رابطه نامشروع»

اثبات بی گناهی در رابطه نامشروع

مسلما نحوه اثبات و تشخیص رابطه نامشروع بر اساس موازین که در کتاب قانون وضع شده است باید صورت گیرد.

در خصوص شکایت رابطه نامشروع توجه داشته باشید که نیاز به ارائه دلیل دارید که این دلائل:

می‌تواند مکالمات ضبط شده، تصویر، صدا، فیلم شهادت شهود و امثال اینها باشد.

البته توجه به این نکنته ضروری است که، اگر نیاز به شهادت شاهدی وجود داشته باشد، هریک از شاهدان باید صلاحیت کافی را در شهادت دادن داشته باشند.

چرا که درصورتی که شاهدی نتواند اظهارات خودرا ثابت کند محکوم به مجازات خواهد شد. قانون گذار به آبرو و حیثیت افراد توجه ویژه ای داشته و هرگونه ادعای بی دلیل و بی سندو مدرک پیگرد قانونی خواهد داشت.

قیمت‌های مشاوره سایت حامد امیری وکیل دادگستری

مزایای حضور وکیل در جرم روابط نامشروع

اگر دادگاه هر یک از طرفین را در روابط نامشروع متهم کرد هریک از آن ها میتواند با اثبات این که قصد انجام جرم را نداشته اند و یا اساسا فعل ایشان مصداق رابطه نامشروع نبوده .در این خصوص دفاع نمایند که مسیر دفاع در چهارچوب قانون توسط وکیل صورت می گیرد.

در چنین مواردی اظهارات و دلایل وکیل مبنی بر بی گناهی و عدم قصد ارتکاب جرم هریک از طرفین می تواند شرایط دفاع قانونی را فراهم آورد، ضمن اینکه در جهت اثبات فعل رابطه نامشروع نیز وکیل می تواند با ارائه مستندات همراه موکل در مقام شاکی باشد.

وکیل روابط نامشروع و جرایم منافی عفت در اصفهان

حامد امیری وکیل خوب کیفری در اصفهان، باجدیت هرچه تمام به بررسی مشکلات مراجعه کنندگان می پردازند و در پیگیری پرونده های سپرده شده به خود نهایت تلاش وسرعت را به کار می گیرد تا بتواند در راستای اجرای عدالت کارگشا باشد .

شما میتوانید برای تمامی مشکلات حقوقی و کیفری خودتان من جمله جرم روابط نامشروع با شماره های درج شده ی مشاور ما در اصفهان تماس حاصل کنید‌. همچنین در صورت تعیین وقت قبلی از وکیل روابط نامشروع در اصفهان مشاوره بگیرید.

درصورت نیاز می توانید پیگیری پرونده های خود را در همه ی زمینه ها به وکیل ما بسپارید. اگر پس از بررسی متوجه شویم پرونده شما پیروز نخواهد بود ، آن را قبول نکرده و هیچ گونه هزینه ی اضافی از مراجعین اخذ نخواهد شد.

مشاوره فوری با وکیل در خصوص رابطه نامشروع:

دفتر وکالت حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

پذیرش حضوری: شنبه تا سه شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ لغایت ۲۰:۳۰

پذیرش غیر حضوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۱۳:۰۰ لغایت ۱۶:۰۰

مشاوره فوری: در تمامی ایام هفته از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۲۳:۰۰

آدرس دفتر وکالت: اصفهان، خیابان سجاد، ابتدای خیابان قائم مقام فرهانی، مجتمع شیخ بهایی طبقه اول واحد ۱۱

کاربر گرامی

نویسنده وکیل: حامد امیری یکی از بهترین وکیل در اصفهان، با بیش از یک دهه سابقه درخشان در پرونده‌های متعدد و اخذ آراء موفق آماده ارائه کلیه خدمات حقوقی اعم از مشاوره‌های تخصصی، قبول وکالت، نگارش حقوقی و تنظیم قراردادها در تمامی موارد دعاوی حقوقی، امور کیفری، دعاوی خانواده، امور تعزیرات، اداره کار به هموطنان گرامی میباشد.

4 نظرات

  • ناشناس
    پاسخ 18 آذر 1402 در 7:38 قبل از ظهر

    اگر به دروغ متهم به داشتن یک رابطه غیرقانونی شوم، می توانم از حمایت قانونی درخواست کنم؟

  • bossfp
    پاسخ 23 خرداد 1400 در 4:17 بعد از ظهر

    فعلا که همه راه به راه تو مملکت روابط نامشروع دارن و کسی هم کاری نمی کنه پس این حرفا چه فایده داره اخه؟

پیام بگذارید